Аналіз діючих туристичних мереж України
· Договір комерційної концесії;
· Ліцензійна угода;
· Договір франчайзингу.
Таблиця 1
Аналіз діючих
туристичних мереж на ринку України.
Дані 2021 рік
№ п.п |
Туристична мережа |
Рік заснування |
Кількість агентств в мережі (франчайзі) |
Карта мережі |
Вид договору |
1. |
Мережа агенцій горящих путівок http://www.hottour.com.ua/ |
1998 |
163 |
60 міст України |
Ліцензійна угода |
2. |
Мережа TUI турагенство www.tui.ua |
2009 |
290 |
Вся Україна |
Договір франчайзингу |
3. |
Мережа агенцій «TPG Agency» www.tpg.ua |
2011 |
200 до 2018 р. |
Вся Україна |
Договір франчайзингу |
4. |
Мережа агенцій Coral Travel http://franchising.coraltravel.ua/ |
2014 |
279 |
62 міста України |
Договір франчайзингу |
5. |
Мережа агенцій Join UP! http://joinup.ua/ |
2010 |
121 |
34 міст України |
Договір франчайзингу |
6. |
Мережа туристичних агенцій «Феєрія мандрів» http://feerie.com.ua/ |
2001 |
37 |
Вся Україна |
Договір франчайзингу |
7. |
Мережа туристичних агенцій «Tours & Tickets» |
2015 |
511 |
110 міст України |
Ліцензійна угода |
8. |
Туристична мережа «Поїхали з нами» http://www.poehalisnami.ua/ |
2008 |
385 |
Вся Україна |
Договір комерційної концесії |
9. |
Мережа агенцій «Tez Tour Retail» http://www.tez-tour.com/ |
2010 |
39 |
Вся Україна |
Ліцензійна угода |
10. |
Мережа магазинів горящих путівок http://smgp.com.ua/ |
1998 |
80 |
Вся Україна |
Договір франчайзингу |
Кожна модель ділового партнерства туристичної мережі, як формат співробітництва суб’єктів туристичної діяльності має наступні ознаки:
1. Партнерство передбачає відносини пільгового підприємництва (вищий відсоток агентської винагороди, ніж для агентств – не суб’єктів туристичної мережі).
2. Туристична мережа має свою систему ведення бізнесу, яка ідентифікується у фірмовому найменуванні, іміджі, методиці ведення бізнесу. Агентство туристичної мережі має право використовувати лише дану систему ведення бізнесу.
3. Туристичне агентство здійснює разові і поточні виплати головному офісу в порядку компенсації за надані права та постійні ділову підтримку в усіх аспектах ведення бізнесу.
4. Головний офіс проводить навчання та консультування учасників туристичної мережі з юридичних аспектів, питань обліку і оподаткування та механізму реалізації туристичного продукту протягом всього життєвого циклу агентства туристичної мережі.
5. Агентство туристичної мережі на старті повинно інвестувати істотну частину капіталу власних коштів та бути власником бізнесу.
6. Розробка і участь головного офісу в маркетингових компаніях мережі.
7. Географія присутності туристичної мережі.
8. Мета головного офісу - розширити територію збуту, зберігаючи здорову конкуренцію в туристичній мережі.
Теоретичний і практичний аналіз досвіду туристичних мереж дозволяє дійти висновку, що незалежно від юридичної моделі співпраці, кожній туристичній мережі притаманні ознаки франчайзингу. Це наявність першочергового внеску – франшизи (від 5000 грн. до 100000 грн.), щомісячна сплата роялті (від 800 грн. на місяць або ж певний відсоток від продажу). Для забезпечення життєдіяльності та конкурентоспроможності туристичної мережі більшість франчайзерів надають учасникам мережі юридичну підтримку та консультації у сфері обліку, оподаткування та аудиту.
Туристичні мережі на умовах франчайзингу та клірингу є стійкішими в макросередовищі України, ніж самостійні суб’єкти туристичного ринку. Зниження підприємницької активності і конкурентоспроможності багатьох суб’єктів туристичного ринку потребує застосування нових бізнес-операцій, нових моделей ділового партнерства, що збереже конкуренті позиції на ринку. Проте кожна модель ділового партнерства повинна швидко реагувати на зміни мікро- та макросередовища.
НВЛ "Туристична фірма"
Шевчук Євгенія
Цікаве дослідження. Дякую
ВідповістиВидалитиДякуємо за відгук!
ВідповістиВидалити