Поведінкова економіка туристичного бізнесу

 

У 1968 році лауреат Нобелівської премії Гері Беккер опублікував роботу «Злочин і покарання: економічний підхід», в якій обгрунтував, що в процесі прийняття економічних рішень діють психологічні чинники.
Пандемія COVID-19 створила постійну турбулентність для туристичного бізнесу. Перші локдауни підсилювали нестійкість туризму, різко скорочували попит. Так було на початку, але потім всі наступні карантини навпаки давали можливість бажаючим подорожувати час на відпочинок за межами власної квартири. Новина про закриття шкіл на карантин навпаки почала підсилювати попит і тим самим збільшувати ціну за години після офіційних заяв. Дистанційна робота, навчання дали можливість працювати з будь-якого куточка світу. Локдаун в Україні без закриття кордонів і повітряного простору для туризму став “сезоном”, коли активність туристів збільшується. Втомленість споживача від пандемії COVID-19, відсутність впевненості в завтрашньому дні є тими психологічними чинниками, які впливають на непередбачувану поведінку туриста.
Новина про ніби початок війни 16 лютого ніби всі бізнеси зупиняє, а деякі навпаки розпочинають стадію розвитку. Як реагує туризм? Туризм сьогодні найшвидше реагує на офіційні чи неофіційні новини.
    Збираючись сьогодні на роботу, я була впевнена зустріти день зі дзвінків про анулювання бронювань на найближчі дати. Здавалось би очікування війни повинно зупинити всі туристичні потоки, скоротити попит і тим самим ціну. Проте ситуація 14 лютого демонструє протилежність в сфері туризму - попит стрімко зростає на найближчий тиждень, ціна за декілька годин з 31000 грн. збільшується до 67000 грн. за один і той же комплекс послуг. Можна дати обгрунтування даній поведінці - тікають? Можливо! Але економіка не про це думає. В економіці спрацювало правило попиту з усіма відповідними наслідками. Економіка відреагувала на поведінку споживача блискавично швидко. Споживач в цей момент не думає про економічну ефективність придбання, ним керує паніка, психологічна неможливість аналізу. Продавець робить свою справу - продаж по ціні, яку створив же сам покупець. 

В туристичному бізнесі і продавець і покупець залежні від світу новин. Пандемія з усіма наслідками нових правил подорожей, політична нестабільність змінюють нашу поведінку і  вимагають блискавичної реакції і тим самим формують поведінкову економіку сьогодні.

НВЛ "Туристична фірма"

Шевчук Євгенія

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вихідні в задоволення

Топ - 7 книг майбутнім працівникам сфери туризму

Реальність автобусного туру